oto moja propozycja 5-ciu najlepszych filmów Tonego:
1. Człowiek w ogniu
2. Ostatni skaut
3. Karmazynowy przypływ
4. Wróg publiczny
5. Top gun ;)
Zdecydowanie top1 to True romance!
potem człowiek w ogniu
a reszta dalej, podobny poziom.2 dwa dzieła są dość znakomite.
ja widziałem prawie wszystkie jego filmy, a do tego każdy, mi się spodobał.
1). Człowiek w ogniu
2). Wróg publiczny
3). Karmazynowy przypływ
4). Prawdziwy romans
5). Zawód: Szpieg
1. Człowiek w Ogniu 10/10
2. Wróg publiczny 10/10
3. Deja Vu 9/10
4. Fan 8/10
5. Karmazynowy przypływ 7/10
1. Zagadka nieśmiertelności - 7+/10
2. Gliniarz z Beverly Hills II - 6/10
3. Ostatni skaut - 4/10
4. Metro strachu - 4/10
5. Top Gun - 3/10
6. Deja Vu - 2/10
W planach: Prawdziwy romans, Człowiek w ogniu, Karmazynowy przypływ.
"+" znaczy, że Ulubiony
Sorry, ale jak mozna dac tak śmieszne i żałosne noty takim wielkim kla,3 lub 6sykom Tonego, a ty dales 4, to tak jakbys mu napluł w twarz. Wstyd.
Ostatniemu Skautowi dałeś marne 4/10 czym się kierowałeś tą notą, przy jednym z najlepszych filmów sensacyjnych, w historii kina, z genialnym scenariuszem i aktorstwem, nie wspominając o dialogach, klimacie i tym, ze ten film wyznaczył wiele dróg w późniejszym kinie sensacyjnym.
Tego się nie spodziewałem. Ale dobra, niech będzie. Trzeba było tak od razu, bo przypieprzanie się do postu sprzed sześciu lat (i to z literówkami) nie zrobiłeś pozytywnego wrażenia.
A poza tym to ja te filmy oglądałem dawno, nic nie pamiętam, ale jak ci tak zależy to dodam "Top Gun" to listy do oglądania. "Ostatniego Scouta" nie ma na Netflixie, więc nie powtórzę. Jeszcze mam w planach "Gliniarza z BH 2", ale to chyba ciebie nie interesuje.
Kiedy jednak tego "Top Guna" obejrzę to nie wiem. Daj mi z 10 lat...
Nawet nie wiem co to jest Netflix, ale pewnie jakas baza filmow, ktore mozna ogladac online. Ogladanie online to profanacja, filmy powinno sie ogladac na tv lub w kinie. Mozna sobie sciagnac i obejrzec na duzym TV, a Ostatniego Scauta mozna z latwoscia pobrac. Top Gun przy Scaucie jest mierny, za to Tony Scott zrobil takze takie mega perelki jak True Romance, ze scenariuszem Tarantino, radze obejrzec bo to prawdziwy diament. BCII to takze swietny film, jak cala seria. Ogolnie rzecz biorac to jeden z najlepszych rezyserow kina sensacyjnego, az żal, że juz go nie ma wsrod nas i krew mnie zalewa jak widze takie noty z dupy, ktore zanizaja wartosc zacnego kina, a dzieki temu takie gowna jak Hobbity, Harry Po-jeby i inne szroty sa wyzej w rankingach. Ty sie niestety do tego przyczyniasz.
widze, ze na konstruktywnej wymianie zdan, wiesz tyle co krowa o programowaniu video, zabawne to jest kiedy probujesz mi odpisac, ale jakos ci to zbytnio nie wychodzi :)
"Ogladanie online to profanacja, filmy powinno sie ogladac na tv lub w kinie"
Hahaha. TV to profanacja. Ale jak ktoś lubię przerwy na reklamy... Oglądanie telewizji jest bardzo niebezpieczne dla mózgu, więc nigdy bym nie kupił telewizora. Online też możesz obejrzeć na dużym ekranie. BTW, żadne rankingi nie zaniżają wartości kina. Rankingi są tylko podpowiedzią dla laików i pretekstem, żeby domorośli znawcy mieli ból dupy.
Z tego co widziałem…
1. Człowiek w ogniu – 8/10
2. Zawód szpieg – 8/10
3. Prawdziwy romans – 7/10
4. Wróg publiczny – 7/10
5. Ostatni skaut – 7/10
6. Karmazynowy przypływ – 7/10
7. Zagadka nieśmiertelności – 6/10
8. Fan – 6/10
9. Gliniarz z Beverly Hills II – 5/10
10. Metro strachu – 5/10
11. Domino – 5/10
12. Deja vu – 5/10
13. Top Gun – 4/10
14. Szybki jak błyskawica – 4/10
1. Prawdziwy romans - 9/10
2. Karmanynowy przypływ - 9/10
3. Gliniarz z Beverly Hills II - 8/10
4. Wróg publiczny - 8/10
5. Fan - 8/10
6. Odwet - 8/10
7. Człowiek w ogniu - 8/10
8. Ostatni skaut - 7/10
9. Top Gun - 7/10
10. Szybki jak błyskawica - 7/10
11. Domino - 6/10
12. Deja Vu - 6/10
13. Zawód: Szpieg - 6/10 (prawie jak Zawód: Reporter;))
"Zagadka nieśmiertelności" i "Metro strachu" w poczekalni
Uzupełnienie:
R.I.P.
1. Prawdziwy romans - 9/10
2. Karmanynowy przypływ - 9/10
3. Gliniarz z Beverly Hills II - 8/10
4. Zagadka nieśmiertelności - 8/10
5. Wróg publiczny - 8/10
6. Fan - 8/10
7. Odwet - 8/10
8. Człowiek w ogniu - 8/10
9. Ostatni skaut - 7/10
10. Top Gun - 7/10
11. Szybki jak błyskawica - 7/10
12. Człowiek w ogniu - 7/10
13. Domino - 6/10
14. Deja Vu - 6/10
15. Zawód: Szpieg - 6/10
16. Metro strachu - 4/10
17. Niepowstrzymywalny - 3/10
Shorty:
18. Agent Orange - 3/10
Ciekawy facet.....dla tych co go lubią jest dobry, bo powtarzalny.......
ci, którzy go lubią mniej powiedzą, że się powtarza........a ciekawe jest
to, że wszyscy mają rację......
1.Wróg publiczny 8/10
2.Karmazynowy przypływ 7/10
3.Ostatni skaut 7/10
4.Człowiek w ogniu 7/10
5.Prawdziwy romans 6/10
6.Zawód: Szpieg 6/10
7.Gliniarz z Beverly Hills II 6/10
8.Fan 6/10
9.Deja vu 5/10
10.Metro strachu 5/10
11.Domino 5/10
12.Szybki jak błyskawica 5/10
13.Top Gun 4/10
14.Odwet 4/10
1. Zagadka nieśmiertelności 6/10
2. Prawdziwy romans 6/10
3. Człowiek w ogniu 6/10
4. Wróg publiczny 5/10
5. Fan 5/10
6. Zawód : szpieg 5/10
7. Karmazynowy przypływ 5/10
8. Top Gun 4/10
9. Ostatni skaut 4/10
10. Szybki jak błyskawica 4/10
11. Domino 3/10
12. Deja Vu 3/10
1. Człowiek w ogniu 7/10
2. Gliniarz z Beverly Hills II 6/10
3. Ostatni skaut 6/10
4. Deja vu 5/10
5. Metro strachu 5/10
Tyle widziałem :)
1. Człowiek w ogniu 9/10
2. Ostatni skaut 8/10
3. Domino 8/10
4. Prawdziwy romans 8/10
5. Deja Vu 8/10
6. Zawód: Szpieg 7/10
7. Metro strachu 4/10
8. Top Gun 3/10
Dobry rzemieślnik, choć po kilku filmach jego styl zaczynał mnie trochę irytować, takie pełnometrażowe teledyski, miejscami przestylizowane. Jednak w swoich filmach akcji nie obraża inteligencji widza jak np. Michael Bay czy Roland Emmerich. Dobra rozrywka.
"Jednak w swoich filmach akcji nie obraża inteligencji widza"
Końcówka "Metra strachu" czy całe "Deja vu" - tam to robi. Co do reszty nie jestem pewny.
Nie pamiętam już tak dobrze "Deja Vu", no a "Metro strachu" to ogólnie słaby film, więc miałka końcówka aż tak nie razi na tle wcześniejszych akcji. A co do obrażania inteligencji widza - chodziło mi o stopień tego zjawiska właśnie w porównaniu do takich reżyserów jak Bay czy Emmerich, którzy miejscami jadą całkowicie po bandzie i nie pozwalają aby takie drobiazgi jak logika czy realizm zepsuły im filmy. A co do Scotta - amerykańska rozrywka w sam raz na środek tygodnia, może miejscami nie najwyższych lotów, ale wolę jego filmy od wyżej wymienionych.
1. Prawdziwy Romans - 9/10
2. Deja Vu - 9/10
3. Karmazynowy Przypływ - 8/10
4. Fan - 8/10
5. Wróg Publiczny - 8/10
6. Zawód: Szpieg - 8/10
7. Ostatni Skaut - 8/10
8. Człowiek w Ogniu - 7/10
9. Metro Strachu - 7/10
10. Domino - 7/10
11. Szybki Jak Błyskawica - 7/10
+ 2 krótkometraże: The Hire: Beat the Devil - 7/10 ; Agent Orange - 5/10
Ogółem bardzo dobry reżyser, kręci świetne filmy akcji (ogółem dobry poziom każdego filmu), które charakteryzują się genialnym montażem; chociaż ostatnio nieco się wypalił
Niezły reżyser, fajne filmy robi ale brakuje mi takiego, który naprawdę bym polubił. Moje zestawienie:
1. Zawód szpieg
2. Ostatni skaut
3. Człowiek w ogniu
4. Deja vu
5. Wróg publiczny
6. Prawdziwy romans
7. Karmazynowy przypływ
8. Top Gun
9. Fan
10. Zagadka nieśmiertelności
Mistrz kina akcji.
Człowiek w Ogniu - 9/10
Zawód: Szpieg - 8/10
Wróg Publiczny - 8/10
Szybki jak błyskawica - naciągane 8/10
Dawno temu widziałem Karmazynowy przypływ, Top Gun i Gliniarza, ale nie pamiętam ich na tyle żeby ocenić.
1. True Romance
2. Man on Fire
3. Spy Game
4. Enemy of the State
5. Crimson Tide
6. The Last Boy Scout
7. The Hunger
8. Top Gun
9. The Taking of Pelham 1 2 3
10. Beverly Hills Cop II
11. Déjà Vu
12. The Fan
13. Days of Thunder
14. Domino
saprajs:
Domino 7/10
Człowiek w ogniu 7/10
Ostatni skaut 6/10
Odwet 6/10
Beverly Hills Cop 2 6/10
Agent Orange 6/10
Karmazynowy przypływ 5/10
Prawdziwy romans 4/10
Wróg publiczny 4/10
Fan 3/10
Deja Vu 2/10
Top Gun - nie umiem już tego ocenić, podobnie jak filmu "Commando" .)
Metro strachu 6/10
Deja Vu 6/10
Domino 5/10
Człowiek w ogniu 9/10
Hire: Beat the Devil, The 8/10
Zawód: Szpieg 5/10
Wróg publiczny 7/10
Fan 6/10
Karmazynowy przypływ 9/10
Prawdziwy romans 7/10
Ostatni skaut 7/10
Szybki jak błyskawica 5/10
Odwet 3/10
Gliniarz z Beverly Hills II 7/10
Top Gun 8/10
Zagadka nieśmiertelności 6/10
Generalnie to trzyma poziom. Czasem kijowe scenariusze robi, ale to dobry reżyser.
1. "Zagadka nieśmiertelności"
2. "Prawdziwy romans"
3. "Ostatni skaut"
4. "Gliniarz z Beverly Hills II"
5. "Domino"
6. "Revenge"
7. "Fan"
8. "Człowiek w ogniu"
9. "Top Gun"
10. "Szybki jak błyskawica"
11. "Zawód: szpieg"
12. "Karmazynowy przypływ"
13. "Metro strachu"
14. "Deja Vu"
15. "Wróg publiczny"
Same filmy sensacyjne robi, ale takie, które są klasą samą w sobie:
1. Ostatni skaut
2. Człowiek w ogniu
3. Fan
4. Deja Vu
5. Zawód Szpieg
6. Metro Strachu
7. Karmazynowy Przypływ
8. Gliniarz z Beverly Hills II
9. Prawdziwy Romans
10. Domino
Jeszcze za perfekcyjną uważam krótkometrażówkę "Beat the Devil", ale tu tylko pełnometrażowe filmy uwzględniałem. Nie wiem, co ludzie takiego ekstra w "Prawdziwym Romansie" widzą. Scenariusz dość przewidywalny. Główna dwójka bohaterów zagrana bez rewelacji (sorry, ale to nie poziom Washingtona, Willisa, Pitta czy De Niro). No i ten paskudny motyw przewodni... Hans Zimmer to wielki kompozytor, ale chciałbym wiedzieć, z której dobranocki podpieprzył tą cymbałkową muzyczkę?
1. Zawód Szpieg 8
2. Prawdziwy romans 8
3. Karmazynowy przypływ 8
4. Wróg publiczny 8
5. Gliniarz z Beverly Hills II 7
6. Ostatni skaut 6
7. Człowiek w ogniu 6
8. Fan 6
9. Top Gun 4
10. Deja Vu 4
11. Szybki jak błyskawica 3
12. Metro strachu 2
13. Domino 1
1.Man on Fire - 7/10
2.Enemy of the State - 7/10
3.Fan - 6/10
4.Deja Vu - 6/10
5.Crimson Tide - 6/10
6.Last Boy Scout - 6/10
7.Beverly Hills Cop II - 6/10
8.Spy Game - 6/10
9.Top Gun - 5/10
10.Unstoppable - 5/10
11.Taking of Pelham 1 2 3 - 3/10
1 "WRÓG PUBLICZNY" - 9/10
2 "Karmazynowy przypływ" - 9/10
3 "DOMINO" - 10/10
4 "Ostatni skaut" - 8/10
5 "GLINIARZ Z BEVERLY HILLS 2" - 7/10
6 "Zawód: Szpieg" - 7/10
7 "Człowiek w ogniu" - 6/10
8 "Deja Vu" - 6/10
9 "Metro strachu" - 6/10
10 "Odwet" - 5/10
12 "Szybki jak błyskawica" - 3/10, tylko dla loków Nicole Kidman
13 "Top Gun" - 2/10 - co za nuda, to ma być film akcji?
14 "Zagadka nieśmiertelności" - 1/10
15 "Prawdziwy romans" - 1/10, bzdura w doborowej obsadzie
16 "Fan" - 1/10 - brak słów.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Prawdziwy romans 7,15 34
2 Człowiek w ogniu 6,56 39
3 Karmazynowy przypływ 6,45 20
4 Wróg publiczny 6,41 27
5 Odwet 6,50 6
6 Zagadka nieśmiertelności 6,31 16
7 Ostatni skaut 6,19 21
8 Domino 6,18 11
9 Zawód: Szpieg 6,13 23
10 Gliniarz z Beverly Hills II 5,67 24
11 Fan 5,52 23
12 Niepowstrzymany 5,29 7
13 Top Gun 5,33 33
14 Szybki jak błyskawica 5,20 15
15 Metro strachu 4,72 18
16 Deja Vu 4,69 32
Krótkometrażowe:
Beat the Devil 7,00 5
Agent Orange 5,25 4
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Prawdziwy romans (1993) 7,21 52
2 Człowiek w ogniu (2004) 6,71 56
3 Zagadka nieśmiertelności (1983) 6,59 32
4 Karmazynowy przypływ (1995) 6,55 33
5 Wróg publiczny (1998) 6,40 43
6 Ostatni skaut (1991) 6,32 37
7 Zawód: Szpieg (2001) 6,11 37
8 Gliniarz z Beverly Hills II (1987) 6,00 36
9 Fan (1996) 5,89 35
10 Odwet (1990) 5,82 11
11 Domino (2005) 5,70 20
12 Niepowstrzymany (2010) 5,46 26
13 Top Gun (1986) 5,47 49
14 Szybki jak błyskawica (1990) 5,05 20
15 Metro strachu (2009) 5,00 30
16 Deja Vu (2006) 4,86 43
Krótkometrażowe:
Beat the Devil (2002) 7,27 11
Agent Orange (2004) 5,13 8
1. Człowiek w ogniu - 10
2. Fan - 8
3. Karmazynowy przypływ - 8
4. Wróg publiczny - 7
5. True Romance - 6
*Nie widziałem jeszcze - Zawód: Szpieg; Zagadka Nieśmiertelności; Odwet; i wszystkiego co wyszło po 2005 roku
N to pora na lekkie podsumowanko.
- W dotychczasowych TOP5 Tony'ego Scotta na tym forum głosów oddało 28 osób (nie liczę @Alternatywnego_Top_100)
- Pora więc na podstawie tych 28 stworzyć ranking (krótkometrażówki nie wchodzą grę)
* Za każde "Top 5" przyznałem pkt. wg miejsc, czyli: 5 pkt. za pierwsze miejsce na czyimś Top5, 4 - za drugie, 3 - za trzecie, 2 - za czwarte, 1 - za piąte miejsce (jeżeli ktoś podawał same subiektywne oceny bez miejsc, kierowałem się tymi ocenami żeby stworzyć top5 tej osoby, a w przypadku takich samych ocen, musiałem podjąć decyzję i za wyższe miejsce uważałem pierwszy w kolejności wymieniony film - np. @GOLONEK najwyżej ocenił "Człowieka w ogniu" i "Karmazynowy przypływ" dając 9/10, ale jako pierwszy film wymienił w słupku "Człowieka w ogniu" więc uznałem go jako nr 1 w jego Top, nr 2 to oczywiście "Karmazynowy..." - itd.)
Najczęściej na Waszych 1. miejscach znalazł się film "Człowiek w ogniu" - 10 razy
Jedynym filmem który nie dostał żadnego głosu jest "Niepowstrzymany" z 2010 roku.
- A oto ranking:
1. CZŁOWIEK W OGNIU - 71 pkt. (19 głosów, 10 razy Top1)
2. Prawdziwy romans 51 (15; 5)
3. Wróg publiczny - 51 (19; 2)
4. Karmazynowy przypływ - 46 (16; 2)
5. Ostatni skaut - 43 (14; 1)
...
6. Zawód: szpieg - 27 (8; 2)
7. Deja Vu - 23 (9; 1)
8. Fan - 21 (8; 1)
9. Gliniarz z Beverly Hills II - 17 (8; 0)
10. Zagadka nieśmiertelności - 15 (3; 3)
11. Domino - 14 (5; 1)
12. Top Gun - 14 (6; 0)
13. Metro strachu - 3 (2; 0)
14. Odwet - 2 (1; 0)
-. Szybki jak błyskawica - 2 (1; 0)
15. Niepowstrzymany - 0 głosów
..................................PS........................ ......
Na 10. miejscu znajduje się z 3 głosami - póki co - "Zagadka nieśmiertelności", pierwszy pełnometrażowy film Tony'ego Scotta. Niby nic w tym szczególnego, tyle że film ten we wszystkich Waszych listach na jakich się pojawiał, zawsze zajmował 1. miejsce! Coś w tym jest, a zatem czym prędzej należy się zabrać za ten film!