"Moloch" A. Sokurowa to historia jednego dnia z życia Adolfa Hitlera i Ewy Braun spędzonego w posępnym zamku w Alpach Bawarskich z najwyżej postawionymi osobami z partyjnych, faszystowskich szczytów. W te historie Sokurow spróbował wpisać analizę korzeni, marności, a może, częściowo, także i tragedii władzy. (na podstawie recenzji Sauliusa Macaitisa, Kino 9/1999)
Naga Ewa Braun przechadza się po murach twierdzy do której lada moment ma zawitać Hitler. Jej ciało przez pryzmat ówczesnych kanonów piękna jest doskonałe, a ściany fortecy potężne. Wygląda na to iż III Rzesza faktycznie wzniosła się ku niebu, bezwzględnie spoglądając na zwykłych śmiertelników. Sen o mocarstwie szybko...
więcejA więc to Sokurow nakręcił "Drugi krąg" - jeden z najbardziej niezwykłych filmów, jakie widziałam. A teraz zobaczyłam kolejny - Molocha. Nie zrobił już na mnie takiego wrażenia, ale styl reżysera zaznaczony bardzo wyraźnie!
To groteska, surrealistyczny obraz Hitlera i jego najbliższego otoczenia (Ewa, Goebbelsowie,...
Twórczość A.Sokurova to niewątpliwie "magnes", który jest w stanie przyciągnąc mnie do zapoznania się w miare możliwości z kolejnymi dziełami z jego calkiem obszernej filmografii. Po świetnym "Ojcu i synie" i niemniej znakomitej "Rosyjskiej arce", nadszedł czas na obejrzenie, tego mało znanego i chyba prawie że nie...
więcejPortret Ewy Braun i Adolfa Hitlera. Ich pozycja w rodzinie i najbliższym otoczeniu. Zwyczaje, kaprysy, życie codzienne, spotkania z Goebellsem i Borrmannem. Życie Fuhrera pozbawione jest tu prawie zupełnie tematów politycznych. Króluje beztroska zabawa.
W obrazie Aleksandera Sokurowa urzekają doskonale...
Film Aleksandra Sokurowa wabi obietnicą portretu "uczłowieczonego" Hitlera. Póki co, ta sztuka udała się zaledwie raz, w niemieckim "Upadku".
Sokurow tymczasem poległ na całej linii, wzorem innych twórców podejmujących temat: nie będąc w stanie uporać się z mitem wodza, obraca go w niewyszukany żart. Hitler musi więc...